13 January 2011

sama..

alkisah tentang kakak ku yg bernama farah...

    bermulanya cerita di tengah hari yg terik...setelah pulang dari bank,keadaan tempat kerja yg nak kata pns tue tdk jua..nak kata sejuk jauh sekali...suam-suam kuku lah kiranya..saya tidak lah perasan sangat c kakak nie tengah resah sebab apa...
          selesai saya siap kan tugasan yg ada,saya tengok lah c kakak nie kenapa..pusing2,muka pun tdk senyum..napa ya?saya pun bertanya lah sebagai adik yg prihatin kpd persekitaran..
        "kak?cari apa?"saya bertanya dlm kehairanan..c kakak pun menjawab "mana kakak punya pencil case aa yg mcm piano tue?indah ada nampak?"   
        saya pun bertanya lah soalan bonus dgn c kakak..'di mn kakak letak?"..kalau kak farah ingat mana jua dia tanya..c kakak pun meneruskan pencarian pencil case nya..dia cari dlm beg dgn muka masam mencuka..ttp tdk ada..
      "kakak cari betul2..cuba ingat pergerakan kakak dr pagi...."saya terus bersoal jawab..dengan hatinya yg risau...kakak farah pun mencari sekali lagi dlm begnya...saya pun biarkan saja..
       lebh kurang 20 saat..kak farah tersenyum..."hihihi..indah "...saya pun tak phm apa yg cuba di sampaikan...saya pun tgk ke dalam beg c kakak..ternampak lah saya pencil case piano nya yg di cari2 dr tadi...saya pun merenung mukanya dgn geram ya pada saat itu..dgn selamber nya c kakak menjawab..
       "sama bha indah colournya dgn beg kakak"...sedangkan beg c kakak warna hijau + hitam manakala pencil case nya tue warna biru...sama apanya...adei...

2 comments: